Aktualność

29.05.2015

Polska-Rumunia export import: Via Carpathia

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/38/Dziedziniec_zamku_w_Krasiczynie.jpg/1024px-Dziedziniec_zamku_w_Krasiczynie.jpg

Krasiczyn, zamek renesansowy. Ostatni rezydent książę Bronisław Sapieha. Widok z dziedzińca. Fot: Zara Tessa, 2011. Wikimedia Commons

 

 

27 maja w Parlamencie Europejskim z inicjatywy Stanisława Ożoga odbyło się pierwsze robocze spotkanie na temat szlaku Via Carpathia. W spotkaniu wzięli udział  europosłowie z Polski, Rumunii, Węgier, Bułgarii, Słowacji, Litwy i Grecji.

MAXTRADE SA od 2013 roku prowadziła przygotowania do rozpoczęcia działalności w Rumunii. Na podstawie wykonanych wtedy 3 opracowań studyjnych obejmujących m.in. geograficzne położenie  i ciągi transportowe, można powiedzieć, że projekt Via Carpathia wychodzi naprzeciw oczekiwaniom polskich kupców.

 

Mapa drogi tranzytowej Via Carpatia. Gospodarka Podkarpacka.pl

 

http://gospodarkapodkarpacka.pl/img/dynamic/large/5916.jpg

 

Mapa pokazuje, że połączenia biznesowe z miejscowościami ważnymi gospodarczo Rumunii jak Oradea, Arad, Timisoara, Sibiu, Pitesti, Bukareszt i Constanca poprzez tranzyt samochodowy,  oraz lotniczy Rzeszów - Piteszti, są wygodne i korzystne. 

Szlak ten stwarza również duże możliwości rozwoju turystyki. Na północy polskiego odcinka mamy atrakcyjne Pojezierze Suwalskie i Puszczę Augustowską wraz z Białowieską. Na południu min.  kompleksy pałacowe: Łańcut (Potoccy), Sieniawa (Czartoryscy), Krasiczyn (Sapiehowie) i Przemyśl - najpiękniejsze miasto Unii Europejskiej wybrane z miast małych i średnich (Nagroda EDEN 2013).       

Na podstawie noty w portalu 'wpolityce.pl', załączonej mapy i "Materiałów" MAXTRADE-RUMUNIA 2013,2014 - opracował Andrzej Mazur